expatkraamzorg

Als jonge moeder moet je vaak weer snel onder de mensen zijn. Je hebt al kinderen of het is je eerste kindje en je gaat weer werken het leven gaat op een gegeven moment weer door. Bewegen is goed voor je pas er alleen op dat je het niet te snel gaat doen. Natuurlijk mag je bewegen is huis het is niet te bedoeling dat je een hele week in bed blijft liggen. Het lastige na een bevalling is dat je binnen de kraamperiode eigenlijk best al snel weer je dingetjes oppakt in huis. De was doen, vaatwasser uitruimen wat administratie etc. Je denkt dat je al weer heel wat aan kan. Wees gewaarschuwd als je voor de eerste keer naar buiten gaat voor boodschappen doen of een wandeling kan het soms vies tegenvallen. Je bent echt nog aan het bijkomen van alles en alle indrukken komen anders binnen. Als je gaat wandelen zorg ervoor dat je weet dat je onderweg ergens even kan gaan zitten. En bedenk dat wat je heen loopt moet je ook terug lopen. Je moet het langzaam weer opbouwen. Wat sporten betreft raad ik je aan pas na weken na de bevalling weer te gaan sporten. Je kan in die periode thuis wel lichte oefeningen doen maar niet te intensief. Je mag ook niet eerder zwemmen dan zes weken na de bevalling. Houdt er ook rekening mee dat wanneer je wat meer gaat bewegen je ook weer wat meer kan gaan vloeien.

Wil je online advies & begeleiding over dit onderwerp?